Recent News

Write your custom message here

teMan2 Ku..^^

.

Jangan Lupa Tinggal Kumen ya~! Sayang Ampa..:) Selamat Datang ke Blog L'ARC EN CIEL DE MA VIE.Sila Tinggalkan link di Bahagian LINK EXCHANGE bagi tujuan blogwalking

Monday, March 14, 2011

Sekuntum Sakura...


Salam pada semua bloggers..:)...malam yang indah ney sy nak ceritakan serba sikit sal Bunga Sakura..Indah kan Sakura ney??hurm...pink je..:)..lembut mata memandang..Ni saya kongsikan sesuatu tentang Sakura..check it out!

FAKTA TENTANG BUNGA SAKURA
  • simbol penting yang kerap kali dihubungkan dengan perempuan, kehidupan, dan kematian
  • digunakan sebagai simbol untuk mengeksperesikan ikatan antarmanusia, keberanian, kesedihan, dan kegembiraan
  • metafora untuk ciri-ciri kehidupan yang tidak kekal
  •  berkembang selama 1 sampai 2 minggu selama setahun
  • di wilayah Kanto yang meliputi Tokyo, Chiba dan sekitarnya, bunga Sakura mekar pada akhir Mac sampai awal April.
  • di daerah Kyushuu (Jepun Selatan) bunga Sakura mekar sekitar pertengahan Mac.
  • di Hokkaido (Jepun Utara) pada April akhir sampai awal Mei bunga Sakura akan mekar
  • Ueno Kouen,sebuah taman sakura terbesar di Tokyo iaitu sebanyak 1000 pokok sakura

Haaa...tu la serba sedikit sal pokok sakura ney..cantik kan pokok ni...:)
p/s:cakap sal sakura,teringat satu cite cina ney..PARA PARA SAKURA..sape pnh tgk..??


haisey..da berangan dah nk p jepun nnt..


3 111 kumen miko!:

H Y D E said...

like jugok. i loike japan. beautiful country. 1st class people. nice drama. good song. shame negara ni prone to earthquake :(

para2 sakura tu aaron kwok berlakon kan. die punya dance tu jadi trademark~

FarAh AmiRa said...

hahaha..yup...jepun lawa sgt..:)...pemandangan cntik...


Para2 sakura 2 pon da lme da xtgk..hehhee..bila tah nak ulang ag kat tb

H Y D E said...

download je la.... alam maya kan ade :)