Recent News

Write your custom message here

teMan2 Ku..^^

.

Jangan Lupa Tinggal Kumen ya~! Sayang Ampa..:) Selamat Datang ke Blog L'ARC EN CIEL DE MA VIE.Sila Tinggalkan link di Bahagian LINK EXCHANGE bagi tujuan blogwalking

Sunday, June 19, 2011

Mersing Dilanda Puting Beliung?

Assalamualaikum wbt


Hye kengkawan sumenya...cmne hari ni??chat hendaknya ye..kalo sesape yang ada aktiviti luar tu hati-hati selalu.Miko terkejut .Puting Beliung kat Mersing?Biar betik?

 *pusaran puting beliung yang sempat diambil oleh seorang pembaca Berita Minggu*

hurm..tapi tu la hakikatnya.Kalo korang nak tahu,puting beliung nih yang jadi selama 10 minit tapi da banyak kerosakn yang jadi kat sana.Terdapat hampir 10 khemah peniaga rosak bersama puluhan bot gentian kaca milik nelayan yang diterbangkan angin. Itu baru tempias puting beliung tu.Puting beliung yang mula kelihatan kat kawasan Pulau Setindan mula menghala kearah Pantai Teluk Buih melegakan penduduk kerana khuatir akan kedaaan mereka seandainya mereka dilanda puting beliung tersebut.Risau akan nasib mereka terjadi seperti yang melanda Pasar ramadhan di Melaka tahun lepas,mereka berdoa agar puting beliung tersebut tidak melanda mereka dan akhirnya dimakbulkan.

"Doa kami dimakbulkan apabila puting beliung itu menghala ke arah Teluk Buih, tetapi tempiasnya saja sudah cukup untuk merosakkan beberapa gerai di sini,” kata Rosli Derani, 42, peniaga pasar lambak Jalan Makam, di sini.

Kejadian yang berlaku sekitar jam 3.30 petang tersebut mengemparkan  penduduk sekitar Kampung Air Papan dan Teluk Buih sekaligus menjadikan kejadian tersebut kejadian kedua sepanjang minggu ini.


*Bot penduduk yang tersadai di jeti *


credit to:http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Puluhanbotdilambungputingbeliung/Article/

2 111 kumen miko!:

ZIPPO MILLER said...

ha...kat mersing ke? ishhh

Kumiko Ryou | Farah Amira said...

yup..kat mersing la zippo...ada dlm BH online