Recent News

Write your custom message here

teMan2 Ku..^^

.

Jangan Lupa Tinggal Kumen ya~! Sayang Ampa..:) Selamat Datang ke Blog L'ARC EN CIEL DE MA VIE.Sila Tinggalkan link di Bahagian LINK EXCHANGE bagi tujuan blogwalking

Thursday, April 14, 2011

Air...

Assalamualaikum wbt..:D


kawan2..taw dak air 2 sgt berguna??mesti korang rasa ssh sgt nak wat aktiviti seharian kalo xde iar yg ckupkan??hehehe...so rini sy nak kongsikan serba sikit fakta tentang air ni..nak taw??tgk ni..::


  • air ada banyak mne??ada 326 juta mil kubik (1332000000 kilometer kubik) air, berdasarkan penelitian terbaru dari US Geological Survey
  • 72% bumi diselaputi air
  • Hanya 3 % saja yg bley diminum..*cukup ke??*
  • 70 % dari air tawar terdiri daripada ais
  • Kurang dari 1 % dapat digunakan sebagai kegunaan domestik
  • 6 negara (Brasil, Rusia, Kanada, Indonesia, Cina dan Kolombia) memiliki 50 % dari  air tawar dunia
  • Ada lebih banyak air tawar yang tersimpan di tanah daripada ada dalam bentuk cair di permukaan, menurut USGS
Haaaa...bilekorang tgk faktani,korang x rasa ke yang kita dah semakin kekurangan air??dah la cuaca sekarang panas je,kdg2 je hujan,cmne kita nak dpt air yang cukup kalo kita x gunakan dgn baik??Fikir-fikir kn lah..:D...selamat beramal..!

2 111 kumen miko!:

~syue~ said...

i need water 4ever hehe

FarAh AmiRa said...

hahahaha...taw xpe syue..:P