Recent News

Write your custom message here

teMan2 Ku..^^

.

Jangan Lupa Tinggal Kumen ya~! Sayang Ampa..:) Selamat Datang ke Blog L'ARC EN CIEL DE MA VIE.Sila Tinggalkan link di Bahagian LINK EXCHANGE bagi tujuan blogwalking

Wednesday, July 6, 2011

Binatang Pelik Akhir Zaman

Assalamualaikum!

Miko nak sentuh tentang bnatang pelik akhir zaman.Cam yang kita taw..kita da menghampiri akhir zaman.Banyak petanda yang telah muncul.Tapi binatang pelik akhir zaman ni akan keluar  sebagai salah satu 10 tanda-tanda Besar kiamat nanti.

Terdapat dalil yang mengatakan tentangnya
Dan apabila perkataan telah dipenuhi ke atas mereka. Kami akan keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yg berkata kepada mereka bahawa sesungguhnya manusia dulu tidak yakin kpd ayat-ayat Kami.
Surah An Namlu:82
Al Quran pn ada menyebut tentang sejenis makhluk yang tidak dapat dibayangkan oleh manusia.Dikenali sbg
"Dabbatul Ardhi" dalam Al Quran.Binatang ini mampu berbicara dan  boleh membezakan antara manusia yang muslim dan kafir.Banyak juga hadis sahih mengenainya.

Selain tu,miko nak kongsi sesuatu tentang Dajjal.Macam yang korang tahu,dajjal banyak diperkatakan.Miko nak petik satu hadis

HR Muslim " Sejak penciptaan Adam sampai Qiamat terjadi kelak, tiadalah makhluk yg lebih besar (fitnahnya) selain dari (kemunculan) Dajjal)" (Sahih Muslim; 4/2666, # 2946)

Dajjal mempunyai sifat dan tanda-tanda seperti::
  • Fathul Bari Jld 13/90
"(Dajjal) lelaki berbadan besar, kulitnya kemerahan, rambut kerinting, matanya buta sebelah, mata yg satu itu spt buah anggur yg menonjol

  •  Albani, Silsilah alAhadith asSahihah/3/190 # 1193 dari Ibn Hibban dan Imam Ahmad dari Ibn Abbas ra, 

"Dajjal itu buta sebelah matanya, kulit putih bersinar, kepalanya besar spt ular besar, orang yg paling mirip rupanya ialah Abdul 'Uzza ibn Qutn"

  • Fathul Bari, 13/90
kedua-dua  matanya tertulis k-f-r (kafir)

Credit:Soal Jawab Aqidah Tauhid




2 111 kumen miko!:

cik.eica said...

ermm da byk gak petanda2 kecil kiamat kan?

Kumiko Ryou | Farah Amira said...

@cik.eica

huhu..tu la pasai..tkut gak